Monday 11 March 2013

TONTON:Janji Si Bidadari (2013) Cerekarama


Janji Si Bidadari mengisahkan pasangan suami isteri yang kehilangan anak mereka. Bukan mudah untuk menerima berita kehilangan mereka, apatah lagi melalui hari-hari masa depan tanpa mereka. Itulah yang dilalui Jamil dan Saleha apabila anak-anak mereka Aina dan yaya masih tidak pulang apabila azan Maghrib berkumandang.
Walaupun pihak polis membantu menyiasat mencari, namun menjejaki anak-anaknya seperti menemui jalan buntu. Akan tetapi bila anak-anak mereka dijumpai, timbul satu spekulasi yang sukar dijelaskan. Kedua-dua anak Jamil dan Saleha meninggal dunia. Polis menahan Bidin dan Saleha atas tuduhan membunuh anak-anak Jamil.Saleha mengaku tidak bersalah, malah menuduh Bidin membunuh anak-anaknya dan merogolnya.
Setelah Bidin mengaku, Saleha tetap menafikan, tapi bukti menunjukkan Saleha bersalah. Time Saleha ingat balik, baru ditujukkan apa yang berlaku, Saleha adalah pembunuh sebenar. Anaknya yaya, jatuh kolam, lalu dipaksa Bidin mencarinya. Namun ketika dijumpai anaknya Yaya telah meninggal dunia. Kerana marah, dia telah memukul anak tirinya Aina hingga mati.
Kejam betul Saleha ni. Pastu suruh Bidin belasah dia kononya dia kena rogol. Tapi dia tersilap ,mengatakan Bidin yang rogol sedangkan Bidin kekasihnya dan saksi kejadian.

TONTON JANJI SI BIDADARI (2013):CLICK HERE

No comments:

Post a Comment