Monday 20 May 2013

TONTON:Kalau Bukan Aku (EPISOD 14)


Sham terus diburu oleh Along kerana hutang-hutangnya yang belum dijelaskan. Nurin juga dilibatkan dalam masalahnya apabila Along turut mengugut Nurin. Tambahan lagi, Sham menggunakan alamat rumah Nurin ketika mula meminjam daripada Along.
Ayra mengadu pada Tuan Raqim dan Puan Zalia atas apa yang dilakukan Umar. Tanpa berfikir panjang, Tuan Raqim telah membelasah Umar dengan tali pinggang. Cik Nomi cuba pertahankan Umar dengan mengingatkan mereka akan kekurangan Umar.
Cik Nomi balik ke rumah Tuan Raqim bersama Nurin dan Kamil kerana Kamil perlu menjadi wali Nurin. Cik Nomi terkejut melihat tubuh Umar yang banyak kesan lebam. Cik Nomi rapikan Umar dan katakan, selepas ini bukan dia lagi yang akan lakukan semua itu
Milah selesaikan hutang Sham dengan along dan beri amaran agar Sham jangan ganggu Nurin dan keluarga mereka lagi. Sham pelik dan tertanya-tanya bagaimana Milah ada wang sebanyak itu. Sham juga baru perasan yang dia sudah lama tidak nampak Nurinn.
Eddie tanyakan pada Ayra, siapa Nurin. Eddie terkejut apabila mendapat tahu bahawa Nurin isteri Umar. Timbul persoalan jahat di fikiran Eddie, bagaimana perempuan secantik dan sesempurna Nurin boleh menjadi isteri Umar.
Nurin perhatikan Umar dan cuba kenal pasti kelebihan Umar. Nurin nampak Umar suka melihat gambar-gambar dan program tv yang memaparkan kecantikan dan keunikan sesebuah tempat/negara.
Nurin sedih dengan Sham yang tidak jemu mengganggu hidupnya. Nurin ceritakan pada Cik Nomi tentang kehadiran Sham. Cik Nomi juga pelik bagaimana Sham boleh tahu di mana Nurin tinggal.
Nurin berusaha pujuk Umar tentang Eddie. Umar berkongsi perasaannya yang sedih dan terkilan dengan sikap Eddie yang sering memandang rendah padanya sejak dulu lagi, Eddie tidak pernah hormatkan dirinya. Nurin mula faham perasaan suaminya.
Nurin terkejut dan merasakan apa yang berlaku bagaikan mimpi. Nurin bertekad tidak mahu sesiapa tahu apa yang berlaku. Nurin bersihkan diri dan menukar pakaian. Dia tampil seperti biasa menjaga Umar yang sakit. 

TONTON KALAU BUKAN AKU(EPISOD14): TubeVersion CLICK HERE
                                                                              Dailymotion CLICKHERE
EPISOD LAIN: CLICK HERE

No comments:

Post a Comment